Персональний сайт
Ахромової Юлії Олександрівни

Меню сайту
Календар
«  Листопад 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2014 » Листопад » 14 » УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У 5 КЛАСІ "НАТЮРМОРТ ІЗ КВІТАМИ"
17:21
УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У 5 КЛАСІ "НАТЮРМОРТ ІЗ КВІТАМИ"

УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У 5 КЛАСІ "НАТЮРМОРТ ІЗ КВІТАМИ"

 

     Тема: Натюрморт із квітами

Мета: актуалізувати знання учнів про живопис, натюрморт; засоби виразності живопису; дати поняття «колірний контраст», «нюанс»; вчи­ти використовувати контраст та нюанс у створенні натюрморту з квітами; розвивати навички та уміння володіння прийомами роботи з фарбами; ви­ховувати любов до природи, охайність у роботі.

Обладнання: круг жовтого кольору, трикутник білого кольору, табли­ця «Червоний колір на тлі різного кольору»; колірне коло; таблиці з осно­вними поняттями (контраст, нюанс, колірне коло, натюрморт); малюн­ки вчителя та дітей з зображенням натюрморту з квітами; репродукції: В. ван Гог «Соняшники», Клод Моне «Тераса у Сен-Адрессе», М. Сарьян «Єреванські квіти», М. Сапунов «Натюрморт», П. Кончаловський «Бузок», І. Шишкін «Дубовий гай», Ф. Рокотов «Портрет Новосильцевої», Гюстав Клімт «Сільський сад»; фарби (акварель, гуаш), аркуші паперу, пензлі, па­літра, склянка з водою.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда з опорою на репро­дукції.

Учитель. Розгляньте репродук­ції картин.

(Петро Кончаловський «Бузок», Іван Шишкін «Дубовий гай», Федір Рокотов «Портрет Новосильцевої».)

                        До якого виду образотворчого мистецтва належать ці твори? (Жи­вопис.)

                        До яких жанрів образотворчо­го мистецтва належать ці твори?

2. Гронування.

Учитель. Що ви знаєте про жи­вопис?

(Відповіді учнів.)

   Живопис — вид обра­зотворчого мистецтва

Матеріали та інструменти: фарби: гуаш, акварель, олійна, пензлі.

Жанри: пейзаж, портрет, натюрморт, анімалістичний, соціально-побутовий, іконописний.

Засоби: колір.

Художники: Клод Моне, К. Білокур, І. Репін...

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Учитель. Сьогоднішній урок буде присвячено засобам вираз­ності у живописі, ми пригадаємо поняття контрасту та нюансу й на­вчимося використовувати ці знання у практичній роботі.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Засоби виразності у живо­пису: колір і форма.

     Учитель. Ви знаєте, що осно­вним засобом виразності у живо­писі є колір. А допоміжним засо­бом виразності у живописі є форма. У живописі колір збагачує та під­креслює форму. За допомогою ко­льору одна й та сама форма може набувати іншого образу. По-різному розфарбувавши прості геометрич­ні форми, можна уявити їх різни­ми предметами. І тоді, наприклад, жовтий круг може бути сонцем або апельсином, сірий трикутник — скелею або вітрильником...

2. Колірний контраст і нюанс.

     Учитель. Усі кольори природи об’єднані у колірне коло. Згадайте, що таке колірне коло?(Замкнена по колу багатоколірна смуга, в якій розташування кольорів відображає природний порядок, подібний до ве­селки.)

(Учитель демонструє колірне коло.)

     Учитель. Велику роль у ство­ренні художнього образу має колір­ний контраст.

У колірному колі кольори, роз­ташовані в протилежних секто­рах, називаються контрастними. Наприклад, червоний і зелений, си­ній і оранжевий.

А який колір контрастний до фі­олетового? (Жовтий.)

Композиція, в якій використо­вуються контрастні кольори вираз­на, яскрава, напружена і енергійна. Контрастні кольори допомагають художнику передати багатство барв навколишнього світу.

(Показ репродукції: Клод Моне «Тераса у Сен-Адрессе», Гюстав Клімт «Сільський сад».)

    Учитель. Які кольори викорис­тав художник?

Поряд з колірним контрастом використовується нюанс — ледь помітні відтінки одного кольо­ру. Знайдіть їх на колірному колі. Використання нюансних кольорів викликає почуття спокою, ніжності, врівноваженості.

(Показ репродукції Вінсент ван Гог «Соняшники».)

Учитель. Порівняймо, який ви­гляд має червоний колір на різному тлі: квітку червоного кольору роз­ташуємо на фоні різного кольору (синій, фіолетовий, оранжевий, жовтий, зелений).

Чому форма квітки по-різному сприймається залежно від тла? (Контрастні кольори виділяють квітку, а нюансні ніби розчиняють форму.)

Які кольори є контрастними до квітки, а які нюансними?

3. Завдання для виконання.

Учитель. Сьогодні на уроці ви будете виконувати композицію «Натюрморт із квітами» контраст­ними або нюансними кольорами.

Згадайте, що таке натюрморт. (Натюрморт (з фр. мертва при­рода) — це жанр образотворчого мистецтва, що зображає неживі предмети.)

Як ви думаєте, що можна зо­бразити в сьогоднішньому натюр­морті?

4. Робота з репродукціями кар­тин та малюнками.

Учитель. Розгляньте ре­продукції картин М. Сапунова «Натюрморт», П. Кончаловського «Бузок», Мартироса Сарьяна «Єреванські квіти», художні роботи вчителя.

Які роботи виконані контраст­ними кольорами, а які нюансними.

5. Порядок виконання натюр­морту (з демонстрацію етапів).

·        Оберіть формат аркуша.

·        Олівцем помітьте межі компо­зиції.

·        Тонкою лінією олівця зробіть швидкі начерки предметів компо­зиції.

·        Починайте працюва­ти фарбою: зробіть загальну промальовку фона і окремих предметів;користуйтеся товстими пензлями.

·        Промалюйте деталі, пам’ятайте, що предмети мають освітлену і тіньову частину.

Учитель показує приклади дитя­чих робіт.

V. Практична робота учнів

Діти працюють під керівни­цтвом вчителя.

VІ. Аналіз учнівських робіт. Виставка

VIІ. Оцінювання

За критеріями: колірна гама, композиція і творчий задум, охай­ність.

VIІІ. Підсумок уроку

          У якому жанрі мистецтва ви­конували роботи?

         Що таке контрастні кольори?

         Що таке нюанс?

          У якій колірній гамі — контр­астній чи нюансній вам найбільше сподобалося працювати? Чому?

                         

     (Даний матеріал було надруковано в газеті «Шкільний світ» №12(668), червень 2013р.)

Переглядів: 1601 | Додав: ahromov | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar